söndag 23 mars 2014

Våffeldagen, 25 mars

Våffeldagen infaller i nästa vecka! Nu minns jag inte lägre om det var under hösten förra året eller när det nu var, men mitt våffeljärn överhettades och jag fick helt enkelt göra mig av med det. Jag har inte köpt mig ett nytt varpå det nu inte kommer att bli några våfflor hemma hos mig nu på tisdag.

Vid närmare eftertanke var det nog under senhösten våffeljärnet gav upp, jag gräddade kanelvåfflor med tillbehör av ädelostkräm och äpplen stekta i socker och kanel. Receptet kom däremot aldrig upp på bloggen då jag helt saknar bilder.

Matvåffla eller dessertvåffla?
Receptet med dinkel fungerar lika bra till mat som dessert. Havrevåfflorna däremot är mer en matvåffla om ni frågar mig.

DinkelVåfflor




Det är lätt regn denna söndagsmorgon här i Sthlm, 14 veckor kvar till bröllopet nu :)
Förra veckan bestämde jag mig äntligen för hur vigselringen ska se ut och igår fick jag besked om att solist och pianist har bokat in vår dag. Ännu några saker att bocka av på listan, den krymper nu för varje veckan!

Ha en härlig söndag... Happy Baking!  

Inga kommentarer: