onsdag 5 februari 2014

2 års kalas

Två år är en härlig ålder. Det börjar komma ord som går att tyda, också försök till hela meningar även om det inte riktigt går att förstå. Varje dag lär man sig något nytt och fort går det att bli duktig på saker. Allt går så fort att det är svårt att hänga med i svängarna för oss vuxna.

GRATTIS min kära systerson på din två års dag!


Jag har äntligen fått min syster att förstå hur roligt det är att baka och förra veckan blev hon ägare till en köksassistent, tänk nu blev det ännu roligare!

Vi hjälptes åt att baka till födelsedagen, tårta, pops, muffins och chokladbollar. Mormor fick stå för bullbaket. Recept på cake pops hittar du här. Vi valde att doppa våra i vit choklad istället för mörk och som garnering klippte vi marshmallows i bitar och tryckte dit innan chokladen hann stelna.

Det blev en riktig godistårta, kanske mer uppskattat av en 6 åring än en 2 åring men även vi vuxna tyckte alla att det var barnsligt gott. Receptet på godistårtan hittar du här.


Dessa brownie muffins har jag gjort många gånger förr, en riktig tiopoängare. Jag gör dem endast som minimuffins, oftast nöjer man sig med en. Om inte annat kan man alltid ta två :) Receptet på brownie muffins hittar du här


Jag är nog inte ensam i världen om att tycka att mina syskonbarn är det bästa som finns, att få bli moster är stort. Jag stoltserar jämt och ständigt med dessa godingar, vad skulle jag inte göra för dem?

Det är bara onsdag och redan har jag hunnit med tre inlägg denna vecka, som ni säkert förstår har det lugnat ner sig lite bland alla bröllopsbestyr. Många beslut har fattats, bokningar gjorda och mycket börjar nu falla på plats. Vi har ägnat någon timme varje kväll under hela januari månad åt att tillverka inbjudningskorten, som nu äntligen gått iväg med posten. Många timmar har det blivit, men i slutänden skulle jag inte vilja ha det på annat sätt.

Ha en fin onsdag!

2 kommentarer:

Malin sa...

Så mycket goda kalas kakor :)
Snygga foton med!
// Malin

Elin Åslund sa...

@Malin, Tack så mycket!
//Elin