fredag 27 september 2013

FrozenYoghurt

Det börjar bli kyligt ute nu och plötsligt får jag för mig att göra frozen yoghurt. Hela sommaren har jag tänk att jag ska testa ett recept, men först nu kommer jag till skott. Jag hittade receptet på bloggen köksvägen.se, tack Cecilia för ett mycket bra recept!

Jag valde att ställa in portionsformarna i frysen, fungerar utmärkt. Tänk bara på att ta fram dem en stund innan servering så de fryser till ordentligt. Vill du byta ut hallonen mot jordgubbar, blåbär eller några andra bär fungerar det utmärkt. Tänk bara på att bären behöver vara frysta, annars blir den ingen "frozen" yoghurt :)


Frozen Yoghurt:
1 mogen banan
1 paket frysta hallon (200g)
0,5 dl grekisk yoghurt
1 msk flytande honung

Lägg allt i matberedare eller mixer, mixa tills du har en jämn massa.
Skeda upp i portionsformat och servera med några hallon på toppen.


Imorgon lovar jag ännu mera maränger och på söndag blir det glass i stora lass!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: