fredag 29 mars 2013

Eget Påskgodis!

Här kommer ett tips på eget påskgodis som går snabbt och smidigt att göra. Stekta ägg av vit choklad och chokladpastiller. Jag var redan förra påsken inne på att göra detta men tiden räckte inte till. Jag kommer att ta med mig detta som "gå bort present" då vi ska på påskmiddag imorgon.

GLAD PÅSK!


Du behöver:
200 g vit choklad
Gula chokladpastiller, 20-30 st (jag använde Non Stop)

Smält chokladen i vattenbad, låt svalna något.
Klä en plåt/bricka med bakplåtspapper och pytsa ut klickar av vit choklad (jag använde en sked för att pytsa ut klickarna). Storleken på äggen väljer du själv, gör dem inte för tjocka dock, godast är det om de är tunna!
Droppa lätt ner chokladpastillerna mitt på eller aningen på sidan av klicken med vit choklad och ställ i kyl för att stelna.
Förvara dem svalt fram till servering!

Påskägget har jag köpt på Åhléns, jag tycker det är fint när äggen är delade på
kortsidan istället för på längden. Smidigt är det också då ägget kan stå upp själv :)

Inga kommentarer: