torsdag 28 februari 2013

Födelsedagsfika

Februari lider mot sitt slut och jag är verkligen redo för vår nu när vi nu kliver in i mars månad. Idag när jag gick från jobbet (17 tiden) var det fortfarande ljust ute, och lika så är det på morgnarna när man beger sig till jobbet. Helt otroligt vad mycket piggare man känner sig och vad mycket det gör när man möte dagsljuset istället för mörkret när man går utanför dörren.

Jag tänkte hinna med att lägga upp några bilder får mitt födelsedagsfirande innan februari är över, det blev som nämnt tidigare bara ett litet firande med mina närmsta.

Mitt nya kakfat fyllt av godsaker :)

Jag bakade inför dagen till ära små cupcakes och tog med mig till jobbet, men jag sparade några hemma då jag visste att jag skulle få besök framåt helgen. Jag fyllde köket på jobbet med godsakerna lagomt till att folk började droppa in på morgonen och för att ingen skulle missa att det var min födelsedag (varför det fanns fika framdukat så tidigt på morgonen) tapetserade jag köksluckorna med post-it lappar där jag stavade ut att det var min dag och att det måste firas! :) Jag tycker fortfarande att det är barnsligt roligt att fylla år, plus att man får baka massor med godsaker och bjuda in nära och kära. Det blir inte bättre än så.

Coconut Cream Cupcakes toppade med Kokos och Mascarpone




Redan på fredagen kom min syster M med familj från Hälsingland och fyllde hela lägenheten med skratt och värme. Min underbart goa systerson fångade genast all min uppmärksamhet och jag hade gärna burit kring på honom hela kvällen. Är man däremot ett år och orädd vill man gärna inte sitta uppkurad i sin mosters knä hela kvällen, det finns så mycket att upptäcka!



Denna vackra bukett fick jag på min födelsedagen av T, jag fullständigt älskar tulpaner och skulle gärna köpa mig en bukett varje vecka. Buketten stod i vasen fram till söndagen. Då klippte jag av tulpanerna och satte dem i dricksglas, jag fick då njuta av dem ytterligare några dagar.

Märk väl vårens färger i den sista bilden, det är nära nu! :)


4 kommentarer:

Emmelie sa...

Vill oxå fika och fira dig snart!!
Underbart kakfat!!!

Elin Åslund sa...

Visst är det fint :)

Sandra sa...

Varifrån kommer kakfatet? Så otroligt vackert att jag skulle vilja ha det framme jämt :).

Elin Åslund sa...

Det är från indiska Sandra! Så vackert! :)