lördag 10 november 2012

Tidig julklapp till mig själv

Min KitchenAid är snart två år gammal. Jag vet när jag köpte den att jag sa att jag även skulle köpa glasskålen. Två år tog det, men nu är den min! Det är ofta så när jag bakar att jag känner att det skulle ha varit bra med ytterligare en skål till köksmaskinen och nu är problemet löst. Mitt nya problem blir istället att frigöra plats i köket för glasskålen, inte så lätt när man har ett litet kök vill jag lova.


Jag köpte min på Åhléns City. Jag ska inte säga att den är billig men med 20% rabatt och vetskapen om hur mycket jag kommer att använda den kunde jag bara inte låta bli. Det fanns fler produkter från KitchenAid jag gärna också hade tagit med mig hem, men jag får hoppas på att tomten kanske fått min önskelista :)

Glasskålen är mycket tyngre än den rostfria originalbunken som följer med maskinen från första början, men jag ser det som ett plus i kanten då armarna även får jobba lite :)


Det är inte ofta jag jobbar med amerikanska/engelska recept. Jag vet däremot att måttet "cups" kan variera beroende på om det är ett recept från USA än om recept kommer från England. Kan vara bra att tänka på!


Imorgon ska jag försöka ta mig tid att lägga upp ett nytt recept på bröd jag testade förra helgen, det är mycket likt ett av mina tidigare favoritbröd.

Trevlig lördag alla där ute!

//Elin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Köpte själv en Kitchen Aid på Åhlens City för 1½ år sen, då fick man glasskålen på köpet. Ingen blev gladare än jag! Det är väldigt bra att ha två skålar, och glasskålen är mycket användbar!

Elin Åslund sa...

Vilket kanonköp det låter som att du gjorde! Roligt att höra!

Tomten sa...

Åh, en sån där skulle jag också behöva. Jag har bara en blender idag och den kan inte göra allt jag vill.

Hmmm, kanske skulle satsa på en tidig julklapp till mig också :)

Emmelie sa...

Bra köp!
Och nej jag har inte kollat upp min kitchen aid ännu... Vågar inte bli av med den nu i juletider :)

Elin Åslund sa...

Jag är en så länge väldigt nöjd med köpet. Du får göra det Efter jul Em, lova!