onsdag 25 juli 2012

Testbakar

..i nya bakformar.


Vilka underbara formar!
Jag använde mig av receptet jag publicerade igår Tårtbotten Brownie. Jag valde sedan att smöra den ena formen med bara smör (mjölade inte formen) och de andra formen klädde jag med bakplåtspapper och smörade lätt.

Efter att bottnarna gräddats (40 minuter) lät jag dem vila en stund i bakformen, vände sedan formarna upp och ner över ett galler och bottnarna föll då lätt ur formen. Jag kan ärlig säga att resultatet blev detsamma, båda bottnarna lossnade lika lätt ur formen och tjockleken och konsistensen blev det heller ingen skillnad på. Nästa gång skippar jag bakplåtspappret :)


Jag har köpt formarna som är 15 cm i diameter på Strössel & annat, en riktigt bra bakform. Verkligen något jag kan rekommendera. Det är inte någon löstagbar botten på denna form, men vem behöver de när kakan ändå lossnar så fint!

PME ARTS & CRAFTS. 10 cm hög och 15 cm bred, 
tillverkad av stark aluminium, endast handdisk.

Många kakor kommer det att bakas i dessa kan jag lova.

Inga kommentarer: